11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


dpsi.ss.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrencileri yapısal eşitlik konusundaki dili, mantığı ve uygulanması konularında bilgi sahibi yapacaktır.
  • Yapısal eşitlik ve daha yaygın olarak kullanılan varyans analizi, çoklu regresyon analizi ve faktör analizi gibi yöntemlerden farklılığını gösterecektir.
  • Yapısal eşitlik modellemesi analizinin her bir aşamasında alınacak kararlarda kullanılan temel kriterleri öğretecektir.
  • Araştırma desenleme ve veri analizinde kullanılan bir yöntem olarak yapısal eşitliğe yöneltilen felsefi ve istatistiksel eleştirileri dikkate alacaktır.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
X

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 What is Structural Equation Modeling (SEM)? Kline, R. B. (2005). Principles and practice of structural equation modeling (2nd ed). New York: Guilford Press.
2 Basic concepts and notations Kline, R. B. (2005). Principles and practice of structural equation modeling (2nd ed). New York: Guilford Press.
3 Basic Concepts: the data, the estimates (model parameters) Kline, R. B. (2005). Principles and practice of structural equation modeling (2nd ed). New York: Guilford Press.
4 Types of models and their specification in a diagram Kline, R. B. (2005). Principles and practice of structural equation modeling (2nd ed). New York: Guilford Press.
5 Firstorder confirmatory factor analysis Kline, R. B. (2005). Principles and practice of structural equation modeling (2nd ed). New York: Guilford Press.
6 Higherorder confirmatory factor analysis Kline, R. B. (2005). Principles and practice of structural equation modeling (2nd ed). New York: Guilford Press.
7 Measurement models Kline, R. B. (2005). Principles and practice of structural equation modeling (2nd ed). New York: Guilford Press.
8 Midterm Exam
9 Measurement models with oneindicators
10 Multigroup applications of CFA Kline, R. B. (2005). Principles and practice of structural equation modeling (2nd ed). New York: Guilford Press.
11 Testing structural models Kline, R. B. (2005). Principles and practice of structural equation modeling (2nd ed). New York: Guilford Press.
12 Multigroup applications of structural models Kline, R. B. (2005). Principles and practice of structural equation modeling (2nd ed). New York: Guilford Press.
13 Examples from the literature
14 Examples from the literature
15 Examples from the literature
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, ders sorumlusu tarafından sağlanan güncel okumalar ve power point sunumları.
Önerilen Okumalar/Materyaller Bilimsel araştırma makalelerinin yayınlandığı prestijli dergilerin tümü.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
40
Final Sınavı
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
2
50
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
8
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
20
Final Sınavı
1
30
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirebilmek. X
2 Psikoloji alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinlerarası boyutta inceleyebilmek X
3 Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek. X
4 Psikoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, öğrenmeyi yönlendirebilmek ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. X
5 Psikoloji alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. X
6 Psikoloji alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. X
7 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek.
8 Psikoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek.
9 Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek. X
10 Bir yabancı dili kullanarak Psikoloji alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek. X
11 Psikoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010